100+ aneb Jak nadcházející éra dlouhověkosti všechno změní (recenze knihy)

Díky medicíně a biotechnologiím budeme už brzo žít nejen mnohem déle ale po většinu času také ve skvělé kondici. Alespoň podle Soni Arriston, která se ve své nové knize snaží lidstvo připravit na nadcházející éru dlouhověkosti.

Obálka knihy 100+ aneb Jak nadcházející éra dlouhověkosti všechno změní.

Sonia je novinářka s vědeckými zkušenostmi a s exkluzivní znalostí prostředí Silicon Valley. Stála také u zrodu The Singularity University, instituce, která připravuje vůdčí osobnosti na období prudkého rozvoje pokročilých technologií, kteří by měli usměrňovat jejich využití ve prospěch lidstva a celé planety.

Ve své nové knize 100+ nás seznamuje s lidmi a inovacemi, které změní náš život a zároveň přináší velmi komplexní obraz, jaký dopad budou tyto nové, život prodlužující objevy mít na naše osobní, sociální a ekonomické poměry. Její přístup je brilantně informativní, lehce provokující a podněcující k zamyšlení. Vychází totiž ze svých desetiletých zkušeností z výzkumu a popisování průlomových pokroků ve vědě a biotechnologiích. Díky tomu si může dovolit značně široký záběr této problematiky.

Sonia Arrison
Sonia Arrison
Sonia Arrison je spisovatelka, publicistka a politická analytička. Více než 10 let studovala vliv nových technologií na společnost. Je vyšší odbornou asistentkou technologických studií na Pacifik Research Institute (PRI) v Kalifornii a publicistkou v TechNewsWorld. Je autorkou dvou předchozích publikací Western Visions (Západní vize) a Digital Dialog (Digitální dialog) a spoluautorkou mnoha studií pro PRI. Je častým hostem médií a rovněž jejich přispěvatelem. Pracovala také jako odborný znalec pro různé vládní výbory, jako je poradní komise Kongresu o elektronickém obchodování či Kalifornská komise o internetové politické praxi. Je také instruktorkou programu pro přípravu vedoucích pracovníků orgánů činných v trestním řízení na problémy blízké budoucnosti na Command College v Kalifornii a sedí ve správní radě The Singularity University.

Jak bude váš život vypadat až Vám bude 100? Bude problém s přelidněním? Jak se delší žití odrazí ve vašem rodinném životě, ve vašem systému osobních hodnot a samozřejmě ve vaší peněžence? V knize lze najít náznaky řešení těchto a celé řady dalších souvisejících otázek.

Peter Thiel, spoluzakladatel společnosti PayPal, vyjádřil svoje sympatie této knize v její předmluvě slovy: "Kniha Soni Arrison začíná historií mnoha velkých mužů a žen, kteří se dlouhověkost v minulosti snažili nalézt. Mapuje současnou generaci vědců a technologů, kteří slibují předznamenat příchod nové éry a prokázat, že stárnutí je nepřítel, který může být ochromen a případně dokonce poražen. Odtud jde Arrison k jádru věci a to přímou konfrontací s opozicí vůči delšímu a zdravějšímu žití a naznačuje mimořádné ekonomické, sociální a kulturní změny, které přijdou zatímco svět se bude probouzet z historie ..."

"Kniha dokumentuje, že k prodlužování zdravého života dochází již dnes," pochvaluje si ve své recenzi na Amazonu Dave Gobel, ředitel The Methuselah Foundation. "S oprávněným respektem zachází se všeobecně uznávanými kulturními a náboženskými hodnotami, aniž by se uchylovala k typickému přehlížení či odmítavému tónu jiných autorů. Odkrývá do hloubky témata, která jsem takto detailně popsána ještě neviděl, například, jak bude dlouhověkost ovlivňovat porodnost a rodinu, které je postaveno na málo známých trendech a aktuálních poznatcích. Tato kniha je k dnešnímu dni jednoznačně tím nejlepším na poli problematiky prodlužování života a to vzhledem k užitečnému a využitelnému přehledu takových témat jako jsou růst populace, životní prostředí, ekonomika, pokroky v medicíně a biotechnologiích, zároveň však čtenáře nezatěžuje spornými otázkami jako je nesmrtelnost a podobně. Kniha je jednoduché a působivé čtení a přesto, že jsem o tomto tématu přečetl již hodně, každá stránka 100+ přináší nová fakta s opravdovou hodnotou – rozhodně tedy žádné prázdné tlachání. Vřele doporučuji."

Kniha dokumentuje, že k prodlužování zdravého života dochází již dnes.

Dave Gobel, ředitel The Methuselah Foundation

Pokud kniha "100 plus" alespoň trochu změní vaše uvažování o hodnotách života po stovce, bude to další drobné plus v přípravě lidí k velkým změnám, které nás díky stále rychlejšímu rozvoji technologií čekají. Snad se brzy dočkáme také jejího českého vydání.

Sdílení článku